Twój koszyk

0,00 zł

produktów: 0

OPOWIADANIE - EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Jezyk Polski

... Dowiedz się więcej

34,99 zł

Pełny opis


KOSZT PRZESŁANIA

 I . przedpłata na konto
  • 1 książka - priorytet 7 zł
  • 2 książki - priorytet 8 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
                     II. POBRANIE
  • 1 książka - priorytet 15,50 zł
  •                 - ekonom. 12,50 zł
  • 2 książki - priorytet 17,00 zł
  •                 -ekonom. 14,00 zł
  • 3 książkl i więcej - priorytet 19,00 zł
  •                 - ekonom. 16,00 zł
(poczta polska)

KONTA BANKOWE:

47 1020 5011 0000 9102 0024 0739


57 1140 2004 0000 3202 6092 9336

FORMA:
 

I. wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto (przedpłata)
II. wysłanie pozycji z zapłatą przy odbiorze (przesyłka pobraniowa)


Opowiadanie jako forma wypowiedzi w klasach początkowych


Maria Węglińska 

1998 rok, stron 123


OPIS

Przedmiot tej książki ogranicza się do opowiadania jako formy wypowiedzi, gdyż należy ona do najbardziej eksponowanych ćwiczeń w nauce języka polskiego w klasach I-III. Proces kształcenia języka i stylu dziecka jest przede wszystkim wynikiem twórczej pracy nauczyciela, a główna rola książki metodycznej sprowadza się do pomocy nauczycielowi w jego twórczej pracy. Praca prócz wiedzy teoretycznej zawiera wiele konkretnych przykładów.

„(...) Opowiadania nie wymagają tematów wyszukanych ani stwarzania sztucznych sytuacji; uczniowie wykorzystują zdarzenia z życia, w których biorą udział, które ich pochłaniają, które w pewnym stopniu pozwalają rozwijać ich osobowość."
J.Kulpa, R.Więckowski

„(...) Pisanie opowiadań umożliwia uczniom kształcenie i doskonalenie pięknego języka literackiego, rozwija wyobraźnię i fantazję. Forma ta umożliwia także dziecku rozwój własnej indywidualności twórczej w procesie doskonalenia mowy."
D. Czelakowska

„(...) Przekładanie przez ucznia narracji tekstu literackiego, prozaicznego i poetyckiego na własny sposób mówienia poprzez dobór innego niż w tekście literackim słownictwa i odmiennych struktur składniowych jest trudnym zadaniem rozwijającym zdolności myślenia i sprawność mówienia."
M. Nagajowa



SPIS TREŚCI

Słowo   wstępne...............................      

1.  Charakterystyka opowiadania jako formy wypowiedzi.......      


1.1.   M.   Węglińska,   Opowiadanie  jako  forma   wypowiedzi   w   klasach początkowych — istota,  struktura,  cechy...........      


1.2.   M. Węglińska, Opowiadanie jako forma wypowiedzi — walory, cele    


2.  Sposoby   kształtowania umiejętności  redagowania  opowiadania   .     


2.1.  T.    Jóźwicki,    Proces    kształcenia    umiejętności    konstruowania opowiadania.............................


2.2.  J.   Sarnacka,   M.   Kołodziejska,   Kształcenie   umiejętności pisania
opowiadań w klasie III....................    


2.3.  M.   Węglińska,   Opowiadanie jako  forma   wypowiedzi   w   klasach   początkowych   —   etapy   pracy   nad   kształceniem   umiejętności  redagowania  wypowiedzi...................     


3.  Opowiadanie w świetle wypowiedzi  metodyków..........     


3.1.  J.   Malendowicz,   Kształtowanie  pisemnych   wypowiedzi   uczniów

w  klasach   II-IV..........................  

3.2.  J. Kulpa, R. Więckowski, Formy ćwiczeń w mówieniu i pisaniu    


3.3.   R. Więckowski, Praca jednolita i zróżnicowana.........     


3.4.   H.    Baczyńska,   Kształtowanie   umiejętności   wypowiadania   się

na piśmie..............................    

3.5.  K. Lenartowska, W. Świętek, Opowiadanie twórcze związane z treścią  utworu.............................     


3.6.  H. Cybulska, A. Czochra,  Umiejętność redagowania wypowiedzi przez uczniów klas początkowych..................     


3.7.  W.   Skrzypiec,   Ćwiczenia  stylistyczne...............     


3.8.   D.  Czelakowska,  Umiejętność komponowania opowiadań  ..    


3.9.   M. Nagajowa, Opowiadanie....................       


Notatki    ...................................     



Ceny przesyłek

Paczkomaty - Gabaryt A:
6,99 zł
Poczta Polska:
10,00 zł
kurier DPD:
18,00 zł
Poczta polska:
19,00 zł
kurier DPD:
28,00 zł

Podziel się swoją opinią OPOWIADANIE - EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Jezyk Polski

Jeśli już posiadasz ten produkt - podziel się swoimi wrażeniami. Czy decyzja o zakupie była słuszna? Napisz o swoich doświadczeniach - zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Dziękujemy!

Wpisz wynik: 4 + 9*

Twoja ocena

ilość odwiedzin: 5632

Podobne produkty

NIEPELNOSPRAWNI Rehabilitacja...

NIEPELNOSPRAWNI Rehabilitacja Niepelnosprawność

...

...

39,99 zł

sprawdź

DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI...

DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI DYSLEKSJA Konspekty i ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka

PRACA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA Z DZIEĆMI Z TRUDNOŚCIAMI W...

PRACA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA Z DZIEĆMI Z TRUDNOŚCIAMI W PISANIU
I CZYTANIU - Helena Skibińska - Konspekty zajęć, ćwiczenia korekcyjne, ćwiczenia wspomagające i kształtujące rozwój psychiczny dziecka, zarys terapii dziecka

49,99 zł

sprawdź

Zagrożenia w wychowaniu i...

Zagrożenia w wychowaniu i socjalizacji młodzieży (red.) Teres Sołtysiak i młodziezy

Rodzina i Szkoła w życiu młodzieży, zagrożenia w...

Rodzina i Szkoła w życiu młodzieży, zagrożenia w wychowaniu młodzieży, patologie, narkomania, samobójstwa nastolatków, alkoholizm, używki młodzieży, resocjalizacja, socjalizacja, resocjalizacja penitencjarna, patologie młodocianych

44,99 zł

sprawdź

KULTURA FIZYCZNA Zdrowie...

KULTURA FIZYCZNA Zdrowie Mlodziezy SPORT Sprawnosc

...

...

38,99 zł

sprawdź

GeoGebra Innowacja w nauczaniu...

GeoGebra Innowacja w nauczaniu matematyki 2011 edukacja innowacyjna

GeoGebra. Wprowadzanie innowacji edukacyjnej - Skiba Robert,...

GeoGebra. Wprowadzanie innowacji edukacyjnej - Skiba Robert, Winkowska-Nowak Katarzyna (red.) „O ile wiem, książka GeoGeobra: wprowadzanie innowacji edukacyjnej jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją dotyczącą tego znakomitego programu i związanego z nim obiecującego ruchu społecznego obejmującego nie tylko zawodowych dydaktyków matematyki z różnych poziomów nauczania, ale także uczniów i niezwiązanych bezpośrednio z nauczaniem matematyki entuzjastów.

49,99 zł

sprawdź

RODZINA SZKOLA EDUKACJA Kryzys...

RODZINA SZKOLA EDUKACJA Kryzys Wychowania Stosunki

ZASADNICZE WĄTKI REFLEKSJI PEDAGOGICZNEJ
NAD...

ZASADNICZE WĄTKI REFLEKSJI PEDAGOGICZNEJ
NAD STOSUNKAMI RODZINY I SZKOŁY U PROGU XXI WIEKU

29,99 zł

sprawdź

ROZWOJ JEZYKOWY DZIECKA Piaget...

ROZWOJ JEZYKOWY DZIECKA Piaget Jezyk Mowa Dziecko

Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku...

Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym :


Praca ma charakter monografii naukowej. zainteresować może pedagogów, psychologów (wieku dziecięcego, klinicznych i edukacyjnych), lingwistów, logopedów. Myśl w niej zawarta może jednak inspirować szerszy krąg odbiorców: studentów (pedagogiki, psychologii, logopedii, filologii polskiej), nauczycieli i rodziców. Pomoże im zbudować pomost między teorią a praktyką, pozwoli przełożyć teorię na język konkretnych ofert edukacyjn

34,99 zł

sprawdź

TEKSTY ŹRODLOWE XVIII...

TEKSTY ŹRODLOWE XVIII Pamietniki Nauczanie Dzieci

"Źródła do dziejów nauczania domowego dzieci polskich w...

"Źródła do dziejów nauczania domowego dzieci polskich w XIX i początku XX wieku z bibliografią adnotowaną pamiętników i wyborem literatury to publikacja dopełniająca wydaną już książkę pt.:Nauczanie domowe dzieci polskich od XVIII do XX wieku.

39,99 zł 37,99 zł

sprawdź